CARDS     TAGS & STICKERS     BUNTINGS & BANNERS     FAVORS     PACKAGING     OTHERS     F.A.Q

          Tuesday, October 26, 2010

          Terma & Syarat

          TERMA & SYARAT
          1. Pengesahan tempahan  (bayaran deposit & penyerahan borang) untuk custom design sepenuhnya perlu dibuat 2 bulan sebelum tarikh kutipan/serahan.
          2. Bagi pengesahan tempahan  (bayaran deposit  & penyerahan borang) yang dibuat kurang daripada 2 bulan sebelum tarikh kutipan/serahan, pelanggan hanya boleh memilih artwork daripada rekaan-rekaan yang sedia ada. Tetapi masih boleh untuk membuat perubahan-perubahan berikut:
            - Format kad
            - Susun atur layout
            - Warna tema
          3. Sekiranya pengesahan tempahan (bayaran deposit  & penyerahan borang) dibuat kurang daripada sebulan daripada tarikh kutipan/serahan, pelanggan hanya boleh memilih artwork daripada rekaan-rekaan yang sedia ada. Tetapi masih boleh untuk membuat perubahan-perubahan berikut:
            - Format kad
            - Warna tema
          4. Pengesahan tempahan yang dibuat kurang 2 minggu daripada tarikh kutipan/serahan dianggap sebagai rush order dan pelanggan hanya boleh membuat pertukaran warna tema sahaja dan akan dikenakan caj tambahan.
          5. Pelanggan perlu menyerahkan borang maklumat yang lengkap di isi berserta peta lengkap & sebarang sample/senarai sebagai panduan sebelum Artchetak memulakan fasa rekaan. Artwork pertama berdasarkan maklumat-maklumat ini tidak dikenakan sebarang caj. 
          6. Sebarang perubahan berikut hanya dibenarkan dilakukan sebanyak 3 kali selepas artwork pertama siap dan dihantar kepada pelanggan: Format kad Susun atur layout Warna tema Peta.
          7. Caj levi sebanyak RM50 untuk setiap artwork baru akan dikenakan jika perubahan yang diminta melebihi jumlah maksima atau pelanggan ingin menukar rekaan keseluruhan kad kepada yang baru.
          8. Sekiranya pelanggan membekalkan sebarang imej/clipart/pattern sendiri, pihak Artchetak akan membuat tapisan terlebih dahulu untuk mengelakkan timbulnya sebarang isu copyright.
          9. Pelanggan boleh memberi seberapa banyak contoh-contoh kad sebagai panduan untuk proses rekaan, tetapi Artchetak akan memasukkan interpretasi Artchetak ke dalam semua rekaannya dan hanya menggunakan elemen/ imej/clipart/pattern yang ada dalam sumber Artchetak.
          10. Pihak Artchetak mempunyai hak untuk menentukan sebarang rekaan & produk cetakannya adalah mengikut standard/prinsip rekaan Artchetak. 
          11. Pihak Artchetak tidak dapat menjanjikan warna hasil cetakan yang 100% sama dengan artwork yang telah dipersetujui kerana ia melibatkan dua penyelarasan warna iaitu pada pada skrin monitor komputer dan mesin cetak.
          12. Pelanggan bertanggungjawab memastikan maklumat yang diberi adalah lengkap, betul ejaan & struktur ayat serta tatabahasanya. Artchetak akan membuat edit secara copy & paste tanpa sebarang proof-reading kecuali yang dapat dikesan secara kebetulan.
          PROSEDUR TEMPAHAN
          1. Pelanggan boleh mengisi borang tempahan yang boleh didapati di bahagian "Borang Tempahan" di laman Facebook Artchetak. 
          2. Deposit sebanyak RM50.00 (tempahan kad/tag/sticker/bunting) atau 50% daripada jumlah keseluruhan (tempahan beg kertas DIY) diperlukan untuk mengesahkan tempahan ke akaun Maybank berikut:
            - Maybank
            - 5628 3461 9278
            - Artchetak Enterprise
          3. Artchetak akan mengirim Borang Maklumat ke alamat email yang dibekalkan nanti. Sebarang pertukaran masih boleh dilakukan dan dimasukkan ke dalam borang tersebut.
          4. Emailkan bukti pembayaran (resit online transfer/slip ATM dsb) sertakan borang maklumat yang lengkap diisi bersama peta & gambar-gambar sampel (jika ada) ke enquiries@artchetak.com.
          5. Pelanggan boleh memilih mana-mana rekaan yang telah dimuat naik ke laman artchetak.com atau di Facebook page kami. Pelanggan juga boleh meminta rekaan baru untuk mengikut tema & konsep perkahwinan mereka tetapi tertakluk kepada Terma & Syarat.
          6. Fasa seterusnya, Artchetak akan mengirim draf artwork melalui email untuk pemeriksaan dan sebarang proses edit akan dijalankan sehingga pelanggan berpuas hati. 
          7. Untuk memudahkan urusan rekacorak & edit, kami nasihatkan pelanggan mengisi borang dengan selengkapnya dan diemailkan beserta contoh-contoh rekaan yang disukai sebagai panduan kami.
          8. Pelanggan bertanggungjawab memeriksa & proof-read setiap maklumat di dalam setiap artwork sebelum memberi pengesahan akhir, sebelum semua artwork dihantar untuk cetakan. Artchetak tidak bertanggungjawab sekiranya terdapat sebarang kesilapan yang tidak dikesan pelanggan semasa pemeriksaan akhir tersebut.
          9. Selepas artwork akhir sudah disahkan, Artchetak akan mengeluarkan invois dan baki bayaran perlu diselesaikan sebelum artwork dihantar untuk cetakan. Emailkan bukti pembayaran. 
          10. Sebarang pertanyaan boleh diajukan kepada enquiries@artchetak.com.
          11. Dengan pembayaran deposit, Artchetak menganggap semua pelanggan telah membaca dan bersetuju dengan terma & syarat tempahan yang kami senaraikan di dalam Borang Maklumat yang dibekalkan.


          No comments:

          Post a Comment

          Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...