CARDS     TAGS & STICKERS     BUNTINGS & BANNERS     FAVORS     PACKAGING     OTHERS     F.A.Q

          Friday, June 18, 2010

          Nurul's journey

          Nurul Huda's first order is the handmade paperbags for her akad nikah. Six months later, she put a request for handmade wedding invitation cards for her VIP guests. She liked the idea of using doily papers so much that she ordered another 400 pieces of those for her favor bag tags.

          Quoted from her blog,

          "Kad kawen VIP pula ditempah dari Warna-i untuk Farhana...
          Manakala untuk saya, ditempah dari ArtChetak...
          Kedua2 kad adalah mengikut citarasa kami masing-masing....
          Saya dah banyak kali berurusan dengan Kak Durra dari ArtChetak..
          Setiap kali, hasilnya amat memuaskan...
          Dan sebab itulah saya mempercayai beliao...
          (Boleh kot nanti utk kenduri cukur jambul ke, anniversary ke..menggunakan khidmat akak lagi...?)

          Kita tengok gambaq dulu na...
          Pehtu sambung cerita lagi...

          Inilah kad2 kawen kami...
          3 jenis kad kawen anak Pok Ya...

          Kad VIP saya...

          Lagi..sebab cantik sangat, letak 2 kali..ngeh..ngeh..."

          The reason I'm posting this is not just because of her above testimonial, but because of this...
          HER own handmade invitation card!

          "Ini pulak kad yang saya buat sendiri...
          Designnya adalah bersempena dengan bunga kegemaran saya iaitu tulip...
          Kad ini diperbuat dari kertas recycle...
          (Kalao sapa2 nak contact no. supplier, boleh emel saya...)
          Manakala sampulnya diperbuat dari kertas surih (tracing paper)...
          Riben dan bulatan itu menggambarkan tema kami...
          Biru dan putih...


          Kiranya, bab kad ni, saya sangat puas hati...
          Baik yang ditempah atao yang dibuat sendiri...
          Kedua2nya menepati citarasa dan tema kami...
          Yang paling penting, saya mahukan kad ini diingati oleh sesiapa yang menerimanya...
          Saya rasa berjaya kot.. "

          She has, indeed!
          And nurul, tulips are my favorite too!

          1 comment:

          Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...